آموزش سوکیوکوشین بصورت فوق حرفه ای
نهایت حقیقت كاراته در سوکیوکوشین  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

آدرس باشگاههاي سوکیوکوشین شيهان رضا شيراني

 

اهواز - كوروش ( كوي ملت ) خيابان  عامري  فلكه عامري باشگاه نور خوزستان روزهاي فرد - ( يكشنبه ـ سه شنبه ـ پنج شنبه) از ساعت ۱۹ الي ۲۱

 

اهواز - كوروش ( كوي ملت ) خيابان  عامري  فلكه عامري باشگاه نور خوزستان روزهاي زوج و فرد ( هر روز ) از ساعت 21 الي 22/30 آموزش بصورت خصوصی و نیمه خصوصی 

 

 

 

تلفن تماس : ۰۹۱۶۳۲۰۴۱۳۸

                ۰۹۱۶۷۳۵۰۶۵۹ 

 

 

ايميل : reza.shirani@yahoo.com

[ دوشنبه دهم آبان 1389 ] [ 16:28 ] [ رضا شيراني ]
 

 

ورزش در ساعات متفاوت روز​ اثر یکسانی بر بدن ندارد. بنابر پژوهشی که «شورای آمریکایی ورزش» انجام داده، چنانچه افراد صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه پیاده‌روی کنند یا بدوند، راحت‌تر به انجام فعالیت‌های جسمی عادت خواهند کرد. لوموند: ورزش در ساعات متفاوت روز​ اثر یکسانی بر بدن ندارد. بنابر پژوهشی که «شورای آمریکایی ورزش» انجام داده، چنانچه افراد صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه پیاده‌روی کنند یا بدوند، راحت‌تر به انجام فعالیت‌های جسمی عادت خواهند کرد. ناشتا ورزش کردن به مدت 30 تا 45 دقیقه و با فعالیت شدید کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. اگر فردی نخواهد با شکم خالی از خانه خارج شود و به ورزش بپردازد، می‌تواند پیش از خروج​ یک صبحانه بسیار سبک بخورد؛ صبحانه‌ای که می تواند انرژی لازم برای فعالیت‌های جسمی را فراهم آورد. متخصصان معتقدند بهترین زمان برای ورزش بین ساعت 6 تا 8 صبح است. در این زمان، کورتیزول، هورمون استرس در بالاترین سطح خود قرار دارد. این هورمون باعث سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود و آنها را به انرژی تبدیل می‌کند که در حین انجام فعالیت ورزشی به مصرف می‌رسد. علاوه بر این، ورزشکارانی که صبح را انتخاب می کنند، خواب بهتری نیز دارند. محققان دانشگاه کارولینای شمالی اثبات کرده‌اند​ انجام فعالیت‌های ورزشی در صبح، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. امتیاز دیگری که برای ورزش صبحگاهی بیان می شود، کاهش اشتها ​طی روز است. به این ترتیب، فرد در طول روز تمایل کمتری به هرزه‌خوری خواهد داشت! ورزش بعدازظهر برای تنظیم ساعت بدن بنابر نتایج مطالعه دانشگاه کارولینا، تمرین‌های ورزشی عصرگاهی به بازگرداندن تعادل شبانه‌روزی (توالی روز ـ شب) کمک می‌کند. بر هم خوردن تعادل زمانی و مختل شدن ساعت بیولوژیک بدن ممکن است باعث بروز بیماری‌ها و عوارض متعددی از جمله دیابت، چاقی مفرط، از دست دادن حافظه و اختلالات خلقی شود. ورزش شبانه و آرامش ورزش در ساعات پایانی بعدازظهر، به از میان رفتن تنش‌های انباشته‌شده در طول روز کمک می‌کند. به اعتقاد متخصصان دانشگاه آمریکایی، انجام فعالیت‌های بدنی پس از کار و اگر ممکن باشد بین ساعات 5 تا 7 بعدازظهر می‌توان شدیدترین تمرین‌ها را انجام داد؛ زیرا در این زمان، دمای بدن در بالاترین درجه خود قرار دارد و عملکرد فرد ممکن است بیشتر از توانایی عادی او باشد. اما انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین از ساعت 7 به بعد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، زیرا افزایش دمای بدن مانع از خواب راحت شبانه می‌شود.

[ یکشنبه بیست و هفتم مهر 1393 ] [ 0:18 ] [ رضا شيراني ]
 

برگزاری مسابقات بین المللی سو کیوکوشین کاراته مردان و زنان - اصفهان

 

مسابقات بین المللی سو کیوکوشین در تمام ردهای سنی مردان - زنان در تاریخ 22و23و24 مرداد1393 در اصفهان چهاراه تختی - ورزشگاه تختی سالن 17 شهریور برگزار می گردد .

[ پنجشنبه نهم مرداد 1393 ] [ 2:50 ] [ رضا شيراني ]
 

سلام .........................

 

خیلی از رزمي كاران اين سوال برايشان مطرح مي شود كه آيا اين دفاع شخصي ها گرفتن, خلع سلاح كردن و مهار كردن حريف در درگيري خيابان كاربرد دارد و يا نه؟ و آيا اين دفاع ها بيشتر حالت نمايش ندارند؟درست است كه حركات زرمي را به صورت نمايشي انجام مي شود و خيلي ها شايد همين نمايش را هم نتوانند انجام دهند با وجود اينكه فردي با سابقه در رزمي می باشند اما قابليت به نمايش گذاشتن تكنيك هاي را كه آموخته اند را ندارند.

من قبلا" در اين همين وبلاگ سئوال كردن كه چرا رزمي كارها در نزاع و دعواي خياباني نمي تواند از تكنيكها و تاكتيكهاي زرمي که آموخته اند به در ستي استفاده كنند. با وجود اينكه يك رزمي کار قوي و توانمند و قهرمان مي باشند اما قابليت استفاده فنون رزمي را در شرايط متفاوت ندارند نظرها و مطلب هاي مختلفي را نوشته اند چه منطقي و چه غير منطقي من تمام آن مطالب و نظرها را به همان شكل نوشتاري گذاشته و قضاوت به عهده شما دوستان که از اين و بلاگ ديدن مي كنيد گذاشته ام و امروز مي خواهم آن سئوال به همراه كاربرد دفاع شخصي كه با آن سئوال قبل من نيز مرتبط مي باشد. پاسخ بدهم.

امروز دفاع شخصي بسيار لازم و ضروري است شايدها در طول عمرمان يكبار از دفاع شخصي استفاده كنيم و آن زمان يا براي دفاع از جان يا ناموس مان مي باشد.

با توجه به رشد جمعيت و نا امني در جامعه نياز است كه افراد آگاهي داشته باشدكه چگونه در موارد خاصي بتواند از جان و مال خود محافظت كنند.

دفاع شخصي شايد يكسري حركات به هم پيوسته و زنجيري باشد براي خلع سلاح و زمين گير كردن مهاجم باشد . اما با توجه به نوع حمله مهاجم ( متجاوز ) نوع و كاربرد دفاع در صدم ثانيه مهم و حائز اهميت است مهم اين است كه فرد بتواند در شرايط خاص در كوتاهترين زمان در حالت هاي تهاجمي مختلف بهترين دفاع  و حمله را داشته باشد. يعني بهترين تصميم را اتخاذ كرده باشد دفاع شخصي تنها دفاع نيست بلكه چه بساء قبل از حمله حريف (مهاجم) حمله است نيز يك دفاع مي باشد. يك دفاع خوب آن است كه حمله خوبي نيز داشته باشد.

لذا هنرجو نياز دارد كه در كنار تمرينات خاص دفاع شخصي از لحاظ ذهني و روحي رواني خود را در شرايط خاص مهاجم (حمله كننده) قرار داد و تصوير سازي ذهني داشته كه به صورت تمركزي(ذهني) و به صورت عملي و كاربردي در كلاس رزمي . من قبلا" پرسيده بودم كه چرا يك رزمي كار خوب و توانمند در نبرد خياباني موفق عمل نمي كند با يك مثال ساده سئوال خود را توضيح مي دهم.

يك رزمي كاري كه در يك چارچوب خاص كاركرده است مثلا" رشته خودمان كيوكشين كاراته مشت به صورت خطاست و ضربه وسط كشاله ران خطاست ،گرفتن ،حُل دادن ، كشيدن خطاست اين فرد ساليان سال در اين چارچوب و مقررات كار مي كند و در يك پيشامد خاص درگير يك نزاع خياباني مي شود انتظار گرفتن پاي خود و مشت زدن به صورتشان را ندارند. مغز نمي تواند فرمان مناسب به جسم بدهد تا تصميم مناسب را از لحاظ ذهني و جسمی بگیرد حرکاتی که خارج از چارچوبي كه سالهاست كاركرده انجام دهد چون آمادگي ذهني را ندارد جسم فرد نمي تواند تصميم مناسب و عكس العمل به موقع در مقابل حركت مهاجم را انجام دهد . لذا فرد بايد در تمرينات ساختار شكني كند و تمام قالبهايي را كه در چارچوب خاص قرارمي دهد را بشكند و هم از لحاظ جسمي خود را در شرايط خاص نبردهاي خيابان قرار دهند و قابليت هاي مختلف دفاع و حمله را كار كنند تا در وقت نياز آن بهترين تصميم و بهترين عكس العمل را داشته باشد. در اينجا به ياد يك خاطره افتادم روزي فردي كه شاگرد يكي از دوستان بود از من اجازه گرفت كه در تمرينات كلاس شركت كند ايشان از قهرمان و هنرجويان قديمي كيوكشين بوده در تمرينات كلاس زماني را براي درگيريهاي خياباني و خارج از چارچوب مقررات كيوكوشين گذاشتم فرد مورد نظر كاملا" دست و پا بسته بود در مقابل حريف خود و با تعجب سئوال کرد استاد مگر اينجا كيوكوشين آموزش نمي دهید. ببيند يك فردي كه سالهاست رزمي كار كرده و مشكي شده است (درجه استادی رسیده) بايد بتواند قابليت استفاده فنون رزمي را در تمام شرايط داشته باشد من هميشه به شاگردان خود گفته ام برويد با رزمي كارهاي ديگر در رشته هاي  ديگر مبازره كنيد.تمرين كنيد برويد تمرينات آنها را نگاه كنيد و سعي كنيد در قالب و چارچوب آنها كار كنيد تا اگر يك روز نياز شد. بدانيد كه بايد چه كار كنيد.

 پس در دفاع شخصي فرد بايد شرايط بدني مناسب ، شرايط روحي ، رواني(ذهني) سرعت در تصميم گيري و سرعت عمل جسمي بالايي داشته باشد. اكثرا" سوال    مي كنند كه آيا با آمادگي جسمي كم هم مي شود دفاع كرد؟ بله مي شود بعضي از دفاع ها را كه نياز به انرژي و سرعت العمل بالا ندارند را انجام داد, اما يك فرد حتي اگر بخواهد با دست خود و يا با پاي خود را به سادگي حركت دهد بايد كالري بسوزاند ونفس چاق كند. پس نيازمند يك آمادگي نسبي بدني مي باشد. كه فرد به نفس نفس نيافتد يا به اصطلاح عاميانه كم نياورد.

پس در نبرد خياباني بايد فرد رزمي كار قالبها و چارچوب ها را بشكند و بصورت عملي و ذهني كار كند تا در هنگام مواجه و نياز بتوانند بهترين تصميم را بگيرد

اميدوارم كه اين اطلاعات و تجربه هاي من بتواند راهكاري مناسب جهت بهتر شدن انگيزه شما در رسيدن به اهداف بالاتر والاتر در ورزش رزمي باشد. هر چند كه اين جمله را هميشه گفتم و بازگو مي كنم حيف كه استاد چيزي به من ياد نداد. همة شما سروران گرامي را به خداي بزرگ منان مي سپارم .در پناه حق سالم و پيروز سربلند باشيد.

ضمنا" از كليه دوستان و ورزشكاران گرامي خواهشمند است با ذكر نام استفاده از مطالب اين وبلاگ بلامانع است.

[ دوشنبه نهم تیر 1393 ] [ 2:15 ] [ رضا شيراني ]
سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور سوکیوکوشین کاراته در 24و25 بهمن 1392 اهواز ، سالن گیت بوستان در حال برگزاری می باشد .
[ جمعه بیست و پنجم بهمن 1392 ] [ 1:0 ] [ رضا شيراني ]
[ یکشنبه بیست و ششم آبان 1392 ] [ 22:13 ] [ رضا شيراني ]
[ یکشنبه بیست و ششم آبان 1392 ] [ 22:6 ] [ رضا شيراني ]
سوکیوکوشین در نیمه شعبان                     مسابقات استانی برگزار میکند .


اولین دوره مسابقات سو کیوکوشین مورخ        


۱۴تیرماه 1392 در شهرستان اهواز در تمام         


رده های سنی در سالن جهاد برگزار می گردد .

[ چهارشنبه بیست و دوم خرداد 1392 ] [ 0:57 ] [ رضا شيراني ]

سو کیوکوشین در ایران مجوز فعالیت گرفت ......


تبریک به جامعه کاراته ایران بخصوص جامعه کاراته استان خوزستان بالاخره بعد از گذشت ماراتن سخت و طاقت فرسا استاد شیهان بهرمان توانست به یاری خدای متعال و دعای دوستان واقعی ایشان که دلسوز جامعه ورزش و کاراته می باشد . رشته سوکیوشین که قبلا" توسط شیهان بهرمان نمایندگی آن از سازمان جهانی سو کیوکوشین اخذ گردیده بود را برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران مجوز گرفت. این رویداد فرخنده را به ایشان وجامعه کیوکوشین تبریک عرض میکنم . 

[ چهارشنبه پانزدهم خرداد 1392 ] [ 18:52 ] [ رضا شيراني ]
یا مقلب القلوب و الابصار              یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال             حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت طبيعت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به شما سروران تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و رحمت را از درگاه خداوند  سبحان برایتان آرزومندم .

 

[ شنبه دهم فروردین 1392 ] [ 9:36 ] [ رضا شيراني ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

اینجانب رضا شيراني دارنده كمربند مشكي دان 6 سوكيوكوشين و دارنده مدرك مربيگري بين المللي از فدراسيون كاراته و هنرهاي رزمي هستم و هدفم از ثبت اين وبلاگ كمك به بالابردن آگاهي شما رزمي كاران عزيز می باشد.اميدواريم كه با نظرات و پيشنهادات شما بتوانم در پيشبرد اين وبلاگ موفق تر باشم...!
آدرس باشگاه: اهواز - کوروش -خ عامری - فلکه عامری - باشگاه نور خوزستان -روزهای فرد
اهواز - زیتون کارمندی - خ کمیل - باشگاه ورزشی دانیال روزهای زوج
شماره تماس 09163204138
reza.shirani@yahoo.com
موضوعات وب
امکانات وب





Powered by WebGozar







برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب